min nya kille

Läste i Illustrerad vetenskap idag om en artikel som handlade om kärlek.
Enligt brittiska forskare så finns det en liten sanning i att kärleken gör oss blinda.
Men kärleken kan ju göra oss blinda på två sätt. Aningen ser man inte hur ful personen är, utan hur trevlig den är. Eller så är personen så snygg så man inte ser vilken dålig person den är.
Ja hur blir man då kär?Vad är det för nåt man väljer?Jag vill ju ha en snygg OCH trevlig kille, finns det inga såna alltså?
Det första man ser hos en person är ju oftast det yttre och sen blir bara personen bättre och bättre ju mer man lär känna den. Fast endel struntar totalt i det yttre.
Men om man är bra kompisar och aldrig har haft den där fysiska kontakten, vad är det då som helt plötsligt gör att man finner varandra?Har man alltid haft ett gott öga för varandra då och bara väntat på ett bra tillfälle?

Ja jag vet då att jag inte kan vara tillsammans med en ful person trots att den är världens snällaste.

Min nya kille heter Per. Han är mörkhårig (precis som mina killar ska vara), rolig, trevlig och by the way- han är narkosläkare. Nu återstår det bara å berätta för honom att i är tillsammans, han vet nämligen inte om det än :) men jag har ju en hel sommar på mig.

Erica å Per- det klingar fint i mina öron


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0