jävla masar å kullor

Ser på Masjävlar.Underbar film som ganska bra skildrar livet i en by i Dalarna.Jag känner igen mig. Som man kommit hem till mormor och morfar.Inredningen är densamma och man skulle dricka kaffe på fat(underbar tradition).
De flesta (unga som gamla) som lever i dessa byar har aldrig varit utanför länsgränsen och därför är det VÄRLDENS grej när någon flyttar därifrån och inte minst kommer hem och hälsar på.Då är det som om man varit i en annan värld(för dem existerar bara Dalarna). 
I Dalarna låtsas man leva ett lyckligt liv där man egentligen är avundsjuka på dem som tagit sig modet att flytta därifrån.Man skyller på att "vissa har inte det behovet av att flytta eller resa". Samtidigt som de låtsas kan man höra gnället ifrån deras undermetvetna. Det är tråkigt på jobbet, man tjänar dåligt, det finns inget å göra å bla bla bla.

Ja jag är en marsian som tog mig ifrån Falun för ett tag.Förtillfället nöjer jag mig med att komma hem och hälsa på.Dricka kaffe hos farmor och äta kålpudding.Lyssna på gnället från kompisarna.
ja det duger för mig att göra en gång i halvåret.

Jag är en underbar dalkulla i snåla småland


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0