februari?

Kaffepaus i uppsatsskrivandet:

Carro sträcker fram sin tia
"Nä det är gratis" viskar flötkärringen med sin sönderrökta röst.
Carro ler nöjt och tittar på mig å tänker "haha de får betala"
"Va var det där för särbehandling då"Ropar jag högt och skrattar lite.Medan jag egentligen tänker("jävla Carro")

Viktor handlar kaffe och betalar (Där snackar vi särbehandling)

Sen kommer jag.Jag sträcker fram handen med min blänkande tia som jag egentligen måste ha för att kunna köpa en julklapp (till carro)
"Du får den gratis viskar flötkärringen"
"Åh tack, varför då"Undrar jag glatt
"Jo för att det är februari, och det snöar"
"Jaha då vill jag att det snöar varje dag"
Sen går vi och jag skrattar lite.Efter ett tag börjar vi prata om denna konstiga händelse som utspelat sig.När Carro säger "Men det är ju inte februari?"
"jag skrattar och inser att jag numera går i trans av allt flötkärringen säger "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0