leta döingar eller läsa om dem?

När jag va liten ville jag bli arkeolog eller bibliotekarie. Jag älskade böcker och vann alltid klassens tävlingar om vem som hade läst flest böcker under terminen.Jag läste konstiga vuxenböcker, varvade med tvillingböckerna och Virginia andrews (som alla tjejer skulle läsa på den tiden).
Därför ville jag jobba på ett bibliotek.Tänk att få omges av böcker hela dagarna.Man skulle ha tid att leta upp alla spännande böcker och läsa dagarna i ända (trodde jag). Nu blev jag inte bibliotikarie som tur är. Jag trodde man kom till jobbet, satte sig ner och läste böcker som man kanske kunde rekomendera vidare sen.
Nu sitter jag på skolans bibliotek.Det är tyst.Många sitter med sina bärbara datorer.
De stackars bibliotekarierna hjälper puckade vuxna studenter till att hitta kurslitteratur och söka artiklar.
Nä. Jag nöjer mig med att gå och låna böcker och ta med dem hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0