Utmaningen

Har blivit utmanad nu av några stycken, dags att ta tag i det.Det går ut på att skriva 8 saker eller vanor om sig själv. Sen ska man även utmana 8 till personer.

This is ME:

- Jag fullkomligt ÄLSKAR allt som har med FRÅGESPORT att göra. Jag följer alla slags frågesportprogram på TV alltifrån Så ska det låta, Doobidoo, På spåret, Postkodsmiljonären osv. och kommer jag över någon sådan liknande tävling i tidningen är jag fast. Behöver jag säga att TP är ett utav mitt favoritspel?;)

- Jag gillar HISTORIA?..!Jag fascineras av att läsa om alla våra kungar och drottningar, grekiska gudar, romerska härskare eller egyptiska faraoner. Det finns ett X antal sådana böcker i min bokhylla.

- Jag gillar att FIKA. Hemma i Falun var det alltid fredagar på Gläntan (stans ?innefik?)som gällde. Där tillbringade jag, syrran å luren många timmar ;) Det var alltid ett latte blanca och vegetarisk smörgås som gällde. Där spanade man på stans snygga innebandyspelare eller bara skvallrade. Här i Jönköping har jag ännu inte hittat det ultimata fiket tyvärr.

- Jag älskar att SOVA! Jag går aldrig upp innan elva utan väckarklocka, jag är en riktig sömntuta. Har jag varit i skolan så passar jag gärna på att ta en power-nap när jag kommer hem, vilket kan betyda 2-3 timmar. Detta resulterar att jag är upp länge på nätterna och sömnproblemen är ett faktum.

- TV är mitt liv. Det är nästan så att jag skulle få vara med i Outsider med ?TV:n styr mitt liv?. Jag följer allt från morgon till kväll. Det här kan ibland göra att jag helt enkelt stannar hemma pga. ett bra TV program, jag vet att det är sjukt beteende.

- Jag har några 3 PASSIONER i livet och dessa är skor, sjalar och väskor. Här i Jönköping trängs skorna i hallen och i Falun finns det kassar och hyllor fyllda av skor som inte får plats eller används lika ofta här nere. Sjalar finns i en massa lådor i olika färger, storlekar och tyger. Sen har vi då väskor ? nu när man pluggar och mest går till skolan används inte så många väskor här nere. Men i Falun väntar ett oändligt antal väskor till att användas.

- Jag är LAT! Jag tycker inte om att träna å tar mig aldrig tid eller ro att gå ut å gå. Man kan helt enkelt säga att jag älskar att sitta inne i min lägenhet. Detta är något som jag ofta får påpekat.

- DATORN och MOBILEN är mina bästa vänner. Jag klarar mig inte utan en dator(Internet och msn) i en dag ens, i alla fall inte om jag är själv hemma. Min mobil har jag på mig jämt- även på föreläsningar, seminarium, jobbet el. liknande (dock ljudlöst). Är något trasigt eller att datorn är seg så blir jag galen. Det är som att världen kretsar runt dessa elektroniska ting.

Ja det va väl lite om lilla Erica i ett nötskal

(de här blir utmanade; www. emmasanatomy.blogg.se, www.jamsi.blogg.se,www.tokfia85.blogg.se,
www. sunshineanna.blogg.se)

Kommentarer
Postat av: Nina

Ha ha ha detta stämde ju helt överrens med dig Erica! ;) Kul läsning!!

2007-09-23 @ 15:38:23
Postat av: luren

jajjamensan.. det är min jejje det ;) saknar dig!!

2007-09-23 @ 18:37:03
URL: http://www.emsilur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0