.....men fredag är ändå den dagen som känns bäst!?

....ja så går sången i kycklingreklamen.
Vaknade imorse efter fyra timmars sömn efter att ha skrivit klart ett etikarbete i sista sekund. Efter att ha haft etik seminarium och diskuterat förståndshandikappade, döden och värdegrund så va det dags för något så ont men ack så nödvändigt- STÄDNING!
Nu har jag dammsugit varenda vrå, dammat bokhyllor och diskat och min lägenhet är äntligen värdig att bo i. La mig på soffan och kände magen skrek så jag tog några stapplande steg till kylskåpet för att upptäcka att det ekade där inne.
Tog mig motvilligt ner till konsum....väl där nere insåg jag till min fasa att jag glömt plånboken hemma. Svärande för mig själv fick jag ta en vända hem igen.
Nu är det så att lilla Konsum på Kristinedalsgatan har bestämt sig för att bygga ut. de är snart klara och visst blir det bra med fler kassor, större utbud och och mer plats att röra sig på MEN- just nu står varuhyllorna helt konstigt och en handling som egentligen tar 10 minuter tar nu 20 min. inte nog med att jag va trött och fick irra runt som en galning så är det en massa skrik där inne. Tro mig, jag älskar barn och vill verkligen ha barn i framtiden men jag hatar och blir sååå irriterad när de skriker och slår föräldrarna för att de vill ha godis. Hallåååååå när jag va liten fick man bara godis på lördagarna. Jag å luren spenderade mer än gärna våra pengar på en Palle Kuling påse :)
Nä nu är jag trött, hungrig allmänt trött på omgivningen.

.....den här fredagen har inte gått i mitt tecken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0