lortungar invaderar stan

Hamnade på Bongo/ATP ikväll. För er som inte bor här i stan kan jag berätta att det är här alla "estet/ festival" människor hänger och förenar sig med varandra.Kände mig väl inte så jättesugen på att gå dit, men vad gör man inte för sina kompisar.Hann inte mer än in förrän jag insåg att ikväll inte var ett undantag. jens Lekman hade spelat tidigare under kvällen så jag  hade hoppats på lite mer annat folk.Men här stod jag- iklädd i mitt svarta urringade tajta linne, jeans å svarta högklackade skor med vassa stilettklackar. Tillsammans med killar i polisonger, rutiga skjortor, tajta jeans och inte att glömma kvällens accessoar SJAL och gärna en palestina sjal!!Tjejerna bar gärna ekologiska/secondhand kläder. De flesta där inne var säkerligen veganer/vegetarianer. Inte för att de inte tycker om kött utan för djurens rätt att leva. De är säkerligen också aktivister av något slag och tillhör antagligen nåt som innebär ett förakt av något . De dricker förmodligen inte coca cola pga. deras sköljning av regnskogen och äter inte på McDonalds efter krogen eftersom de bojkottar alla stora företag i världen.
Nä detta ställe är inget för mig så jag drack upp min alldeles föträffligt goda coca cola och önskade att mackidonken låg på vägen hem (vilken den inte gör) och trippade ut på min höga klackar å gick hem.
Kanske ska jag tacka alla er aktivister som fick mig att gå hem, det är väldigt skönt att få lägga  mig nu!

Nu vet jag att några av mina kompisar kommer känna sig träffade av mina fördomar.Men jag tycker om er ändå. Det är bara att jag inte gillar ATP/Bongo

Kommentarer
Postat av: Andreas

Haha... träffad precis i hjärtat! ;)

2007-10-07 @ 11:18:09
Postat av: Virre

Det är för himla synd att du inte gillar bongo/atp... Sköna människor och skön musik.

2007-10-07 @ 15:42:37
Postat av: carro

du jag håller med.. aldrig mer bongo..tråkigare ställe får man leta efter,, jag hittar fortfarande rester efter dreadlocks på mina kläder!

2007-10-07 @ 20:47:33
Postat av: Virre

Åter igen! Ni har inte varit där tillräckligt många gånger. Jag säger bara det.

2007-10-08 @ 13:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0