Martin å JAG!

Usch en hel helg har nu gått till spillo....jobbat Å slitit som bara den;)
Fast i fredags tog jag å Emma bilen direkt efter jobbet för att gå på Midnattstravet i Borlänge(trav sent på kvällen förenat med uppträdanden å lite tivoli)Vi hade dock endast kommit dit för att se Martin Stenmarck- snygg Martin alltså.Med en hamburgare i ena handen å en Zingo i den andra så ställde jag å Emma oss långt fram för att vi skulle kunna ta lite fina bilder ;)- till lilla Ninis!!
Han rev av sina kända låtar + nån som man aldrig hade hört å efter 40 minuter va det klart.Vi hade då fått fina bilder och lite videosnuttar.Fick sen en övveraskning av Kattis.Eftersom hon jobbar där och va ansvarig för Martin under kvällen så hade hon fixat en STOR affisch där det stod "till Erica, kramar- Martin" haha så medans Emma samlar pensionärspoäng så drog väl jag på mig nån fjortispoäng ;)

Tänkte utlysa en liten tävling här på bloggen.Den som kan översätta detta, eller ialla fall försöker kan vinna ett fint pris.Så här kommer lite äkta Dalmål i sin vackraste klang- läs och njut!
"Körs i jöskare hötten töcke urvär ä va nä vi sku te Jura"

Kommentarer
Postat av: emsilur

Fan, det där kan ju inte ens jag översätta... bara det sista.. snacka om fjortispoäng med planschen då ;) men lite avis e jag allt!

2007-07-30 @ 15:51:41
URL: http://emsilur.blogg.se
Postat av: Erkan

Ja det sista är ju inte så jättesvårt om man kommer härifrån men det första.Pappa kunde ialla fall hela meningen ;)
Ja Martin finns numera på väggen i det gamla flickrummet och väntar på mig ;)

2007-07-30 @ 20:41:50
Postat av: Erika

Nädu, det där fattar inte en smålänning som jag :)

2007-08-03 @ 20:04:37
URL: http://frokenfritz.blogg.se
Postat av: SIS

HAHAH jag är den ända som är bäst! som fattar iallfall vad det handlar om, haha suuuckers

2007-08-05 @ 00:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0