ångest

Att skriva uppsats är inte lätt.Man har fel syfte, fel artiklar och man är helt enkelt alldeles ute och cyklar.
När vi (jag carro och Lisa) fått reda på att vi är ute på fel sida av vägen och på väg åt fel håll brister det.
Jag skrattar och gråter, Lisa kör sin vanliga replik "men det tar vi sen, det ordnar vi, nä jag känner ingen stress" och Carro"chefen" får utbrott och tycker att vi ska skärpa till oss och ta detta på största allvar.
sen blir chefen tyst.Hon inser att även hon är mänsklig och på väg att få panikångest och ber om något lugnande.

-Vill du ha en Atarax utbrister Lisa?
-Men för fan Lisa det är ju för klåda!
-NÄÄÄÄ ropar jag å Lisa i kör, man använder det mot oro och ångest också.
-chefen blir tyst och inser att hennes farmakologi kunskaper inte var 100.
-Ja ge mig en då, säger hon på sin vackra knackliga skånska.
-Lisa plockar upp en 25 mg och chefen trycker i sig den.

När jag sedan går in på fass och ska läsa hur den verkar och vilka biverkningar den ger börjar chefen bli orolig.
- dämpar vissa funktioner i hjärnan och kan ge dåsighet och angioödem( man svullar i ansikte och läppar

Vi väntar med spänning!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0