tror på verkligheten

Ja dagen började ju inte direkt så bra.Hamnade i bibblan tillslut där jag å Viktor letade igenom varenda hylla efter böcker med manlighet och genusperspektiv.Efter att ha samlat på oss högar  av böcker som skulle räcka till för att bygga muskler begav vi oss mot skolan. Utanför står en farbror som delar ut Nya testamentet.
Antagligen har nyheten nått kyrkan om oss studenters syndande.:) Vi dricker, ligger med folk (utan att vara gifta) och är allmänt syndiga. Själv så älskar jag ordet synd. Jag badar i synd. Och vore jag katolik hade jag tvingats bikta mig 1 gång i veckan. Men tillbaka till boken.
Jag som inte alls tror på gud och ifrågasätter mycket om själva tron tog mer än gärna en bok. Hallå, gratis är gott! Nä men lite kul är det ju att man har bott här i "lilla Jerusalem" och nu fått en liten minibibel. Sen är det väldigt kul å läsa saker som så många människor tror på.Helt galet.
De avslutar boken vackert med lite fina citat å skit som ex:
Mitt beslut om att ta emot Jesus.Jag bekänner inför Gud att jag är en syndare, och jag tror att Jesus Kristus dog för mig synd på korset och uppstod för min rättfäriggörelses skull. Jag mottager och bekänner Jesus Kristus som min personlige frälsare.
det står även att de som inte inte tror på honom är dömd och kommer inte att få ett evigt liv.
Va i helvet är det??Man ska tillochmed skriva under skiten. Näa jag har inget behov av en personlig frälsare som inte ens finns.Åh Halleluja jag kan fortsätta att ifrågasätta detta. Jag syndar vidare i sex,alkohol & rock´n roll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0