borttappade nycklar...

Ja gårdagen inleddes med att jag å Emma gick fram å tillbaka på stan- i hopp om att hitta cykelnyckeln.....men vi insåg ganska snabbt att vi nog inte skulle hittade en lite silversak på asfalten! SÅ vi tog en promenad hem å hämtade bilen för att hämta cykeln. Funderade sen hela dagen på om jag skulle berätta för pappa eller om jag skulle sno hans nyckel å gå ut å låsa upp cykeln å sen låtsas som ingenting.....men tydlige så har även hårda jag ett samvete, blev det förstnämda.Ungeär så här lät det.
Jag: pappa det hände en lite olycka igår...
Pappa: JAHA (rynkar med näsan å kollar argt)
Jag: ja vet att du kommer döda mig nu
Pappa: jaså det tror du
Jag: Ja jag råkade tappa bort din cykelnyckel på stan ....
Sen rabblade jag snabbt upp att det va tur att cykeln ialla fall va kvar och att jag hade varit på stan å letat efter nyckeln ;) Ja som ni märker har han inte dödat mig...han tog det relativt bra.
Det roliga är att idag så vaknade jag av att pappa sprang fram å tillbaka i huset å mumlade för sig själv och svor lite emellan åt. Han har tydligen tappat bort nyckeln till våran ve´bod (finns ingen extranyckel) haha. Trodde för en stund att han hade lagt ner letandet, tills jag hörde att han klipper gräset (gräsklipparen stod nämligen där inne). Upptäckte nu att han har plockat av dörren från reglarna.....ojojoj!Önskar nästan att han blivit arg igår så man hade kunnat skälla tillbaka idag !!!!
Nu väntar en dag hos farmor..... ;)

Kommentarer
Postat av: Nina

Ha ha ha ha ha ha!!!!!

2007-06-19 @ 23:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0